NICOLE JUL NIELSEN

VISUEL KOMMUNIKATION

  • Portfolio
  • Om
  • Kontakt

Kat, Kat, Konverter

May 29, 2017 by admin

kat-kat-konverter

Kat kat konverter!

Hvilken slags opslag skal man dele?

Brug de sociale medier til at konvertere trafik til din hjemmeside

 

Når vi går på facebook, eller lukker op for Instagram på vores smartphones, vil vi gerne underholdes og tage en pause. Det er altså her at man kan inspirere og gøre sig brugbar overfor sit publikum. Være underholdende, nyttig, dele ud af sin viden, være en ven i nøden og komme med løsningen på hvordan man fremtryller et sundt, kaloriefattigt, velsmagende stykke aftensmad på under 20 minutter.

Du skal skabe og dele opslag som er underholdende (kattevideoer/overdådig grafik/spændende fotos ect.) og ting som er brugbare (life hacks).

Når du har delt ca. to “kattevideoer” er det tid til at “konvertere”. Dvs. komme med et tilbud der sender folk direkte ind på din hjemmeside. Her kan de så blive skrevet op til et nyhedsbrev eller købe et produkt/tjeneste hos dig, altså: Kattevideo, kattevideo, konverter!

Hvis du kan det, gøre dig brugbar, har du fat i den lange ende i forhold til dit publikum/dine kunder. Du skal altid give kunderne noget tilgengæld, for at de vil give dig deres e-mail adresse fx.

 

Content is King

November 23, 2016 by admin

Visuelt referat fra kursus i SEO og Linkbuilding

Kom i top på Google med content marketing

Alle vil gerne have, at netop deres hjemmeside ligger helt i top på Google.
Her er tre gode råd, til at opnå netop dette:

  1. Godt og relevant indhold! Det siger jo sig selv …! – alligevel kæmper mange, især små virksomheder, med hvad de skal lægge op på deres side. Det skal være indhold, som folk kan bruge! Spørg dig selv; “Hvad vil mine kunder gerne vide?” Skriv om det! Tegn en tegning. Hvis dit produkt koster penge, så har folk spørgsmål. Hvis folk har spørgsmål, så har du noget at skrive om. Det kaldes content marketing, og handler kort fortalt om at lave relevant indhold til brugerne.
  2. Keywords! Find ud af hvad din målgruppe søger på, og skriv om det!
  3. Linkbuilding! Få andre til at linke til din side. Hvem kender du og hvem samarbejder du med? Det er særlig godt hvis du kan få nogen fra pressen til at linke til din hjemmeside. Du bør også se på dine egne interne links, samt poste på de sociale medier, for at få trafik ind på din side.

Læs mere om weboptimering og online kommunikation her på bloggen

– eller kontakt mig og bliv klogere på hvordan jeg kan hjælpe dig med din online kommunikation.

Indefra og ud kommunikation

October 5, 2016 by admin

Indefra og ud kommunikation - The golden circle

Begynd med HVORFOR?

I en verden af kattevideoer og billige gadgets fra Alibaba, skal virksomheder havde mere at byde på end en overskrift, og et billede. Vi vil som (for-)brugere ikke kun vide HVAD det er de sælger, men også HVORFOR? Er det fordi der er penge i det? GAAAAB! Kedeligt, videre …! Er det fordi virksomheden brænder for noget? Fx at lave verdens bedste dieselmotor? – eller  at producere verdens ypperste vin? Her har vi straks en meget mere interessant historie, og en chance for at jeg løsriver mig fra kattevideoen.

Hvordan lyder din historie?

Før du går i gang med at poste på Facebook eller opbygge en blog på din side, så spørg dig selv om følgende:

  • Hvorfor står du op om morgenen?
  • Hvad er det der driver dig?
  • Vil du gøre verden til et bedre sted at leve, hvordan?
  • Vil du skabe oplevelser for andre mennesker som er suveræne? Hvordan?

Kan du besvare et eller flere af disse spørgsmål, så er du godt på vej til at havde formuleret din egen “hensigtserklæring”, din historie. Den kunne fx starte med: Jeg er på facebook fordi … Lad derefter din hensigtserklæring være en guide og ledetråd, i alt hvad du bedriver af kommunikation.

Min hensigtserklæring lyder sådan her:

Jeg brænder for at skabe smuk, iøjnefaldende og brugbar grafik! Ved hjælp af mine kreative og analytiske evner, hjælper jeg mennesker og virksomheder med at fortælle, hvem de er og hvad de står for!

Vil du vide mere om indefra- og ud kommunikation, så kan jeg anbefale denne TED talk med Simon Sinek “Start with the WHY”. Læs også denne artikel, om hvorfor “Virksomheder skal forstå, at deres formål ultimativt er at gøre menneskers liv bedre”, fra ugebrevet Mandag Morgen.

Hvis du har lyst til at mødes med mig, eller få et uforpligtende tilbud på en visuel kommunikationsopgave, så skriv til mig.

 

 

 

Connect

  • Instagram
  • LinkedIn

About me

Hi! My name is Nicole. I´m a graphic designer and I work with all kinds of visual communication, from simple graphic illustrations to digital strategies. Let’s talk.

Copyright 2021 NICOLE JUL NIELSEN | Site design handcrafted by Station Seven