,

Indefra og ud kommunikation

Indefra og ud kommunikation - The golden circle

Begynd med HVORFOR?

I en verden af kattevideoer og billige gadgets fra Alibaba, skal virksomheder havde mere at byde på end en overskrift, og et billede. Vi vil som (for-)brugere ikke kun vide HVAD det er de sælger, men også HVORFOR? Er det fordi der er penge i det? GAAAAB! Kedeligt, videre …! Er det fordi virksomheden brænder for noget? Fx at lave verdens bedste dieselmotor? – eller  at producere verdens ypperste vin? Her har vi straks en meget mere interessant historie, og en chance for at jeg løsriver mig fra kattevideoen.

Hvordan lyder din historie?

Før du går i gang med at poste på Facebook eller opbygge en blog på din side, så spørg dig selv om følgende:

  • Hvorfor står du op om morgenen?
  • Hvad er det der driver dig?
  • Vil du gøre verden til et bedre sted at leve, hvordan?
  • Vil du skabe oplevelser for andre mennesker som er suveræne? Hvordan?

Kan du besvare et eller flere af disse spørgsmål, så er du godt på vej til at havde formuleret din egen “hensigtserklæring”, din historie. Den kunne fx starte med: Jeg er på facebook fordi … Lad derefter din hensigtserklæring være en guide og ledetråd, i alt hvad du bedriver af kommunikation.

Min hensigtserklæring lyder sådan her:

Jeg brænder for at skabe smuk, iøjnefaldende og brugbar grafik! Ved hjælp af mine kreative og analytiske evner, hjælper jeg mennesker og virksomheder med at fortælle, hvem de er og hvad de står for!

Vil du vide mere om indefra- og ud kommunikation, så kan jeg anbefale denne TED talk med Simon Sinek “Start with the WHY”. Læs også denne artikel, om hvorfor “Virksomheder skal forstå, at deres formål ultimativt er at gøre menneskers liv bedre”, fra ugebrevet Mandag Morgen.

Hvis du har lyst til at mødes med mig, eller få et uforpligtende tilbud på en visuel kommunikationsopgave, så skriv til mig.

 

 

 

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. waterfallmagazine.com

    Indefra og ud kommunikation – NICOLE JUL NIELSEN

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *